honmedockorna.blogg.se

Dessa fingerdockor överlämnas till Sunderby sjukhus och deras barnavdelning. Jag som gjort dockorna heter Julia "Hon me´ dockorna" Granberg och har rötterna i Piteå. Under två somrar har jag haft med dessa dockor till bland annat en marknad på Västra Kajen i Piteå. Där får den som vill lämna en tjuga och sen skriva sitt namn på någon av dockorna. Alla pengar går till att göra fler dockor.

Julmarknad i Blåsmark 2011

Publicerad 2012-11-11 02:37:55 i Dockorna på marknader,

Bilden nedan kommer från den enda julmarknaden som jag stått på med dockorna.
Den marknaden var i byagården i Blåsmark under december månad 2011.
Det var väldigt mysigt att stå där!
Vilken julkänsla det var :)
 
 
Med mina dockor på bordet var även mina egentagna bilder av hjärtan i naturen, samt pusselbitar som jag dekorerat om och gjort till julgranspynt. Pengarna från dessa går in i samma kassa som dockorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela