honmedockorna.blogg.se

Dessa fingerdockor överlämnas till Sunderby sjukhus och deras barnavdelning. Jag som gjort dockorna heter Julia "Hon me´ dockorna" Granberg och har rötterna i Piteå. Under två somrar har jag haft med dessa dockor till bland annat en marknad på Västra Kajen i Piteå. Där får den som vill lämna en tjuga och sen skriva sitt namn på någon av dockorna. Alla pengar går till att göra fler dockor.

Kvinnan på biblioteket

Publicerad 2012-11-12 01:41:21 i Skapande av dockor,

Mamma berättade en sak för mig här om dagen
som gjorde mig helt varm om hjärtat :)
 
Hon var på biblioteket och skulle låna böcker
När en främmande bibliotikarie frågade mamma
om inte hon var
"Mamma till hon med dockorna som brukar stå på Västra Kajen"
 
Mamma svarade så klart ja,
och kvinnan fortsatte med att berätta
hur mycket hon tyckte om tanken med dockorna
och att det var så fint att kunna få delta i att få skänka dockorna.
 
 
Jag blev så glad när mamma berättade detta
Fantastiskt kul att få höra att dockorna uppskattas
även under vinterhalvåret :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela