honmedockorna.blogg.se

Dessa fingerdockor överlämnas till Sunderby sjukhus och deras barnavdelning. Jag som gjort dockorna heter Julia "Hon me´ dockorna" Granberg och har rötterna i Piteå. Under två somrar har jag haft med dessa dockor till bland annat en marknad på Västra Kajen i Piteå. Där får den som vill lämna en tjuga och sen skriva sitt namn på någon av dockorna. Alla pengar går till att göra fler dockor.

Marknad Västra Kajen, 8/7-12

Publicerad 2012-11-12 13:47:00 i Skapande av dockor,

 
Här är jag på min första marknad för sommaren 2012
På bordet med mig är
 
"Hjärtliga ögonblick"
(ni vet vid det här laget vad de korten är för något:)
Pris, 1 för 10 kr eller 3 för 25 kr)
 
"Stubb-hätta"
(Dessa smarta "hättor" är skydd som man kan ha på
stubben till exempel om man är ute i skogen och det är blött.
Pris: 30 kr styck)
 
En nyhet för denna gång, som gjorde ett kort framträdande på bordet var
"Fin-flo'sa"
(Ett fodral som ska smycka upp galgar
Pris: 25 kr)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela