honmedockorna.blogg.se

Dessa fingerdockor överlämnas till Sunderby sjukhus och deras barnavdelning. Jag som gjort dockorna heter Julia "Hon me´ dockorna" Granberg och har rötterna i Piteå. Under två somrar har jag haft med dessa dockor till bland annat en marknad på Västra Kajen i Piteå. Där får den som vill lämna en tjuga och sen skriva sitt namn på någon av dockorna. Alla pengar går till att göra fler dockor.

Skärgårdsfesten, 24/8

Publicerad 2013-08-24 17:00:19 i Skapande av dockor,

Idag har solen verkligen gjort rätt för sig! det har varit underbart väder för oss alla sol stått på marknaden vid västra kajen idag

Många dockor har blivit skänkta, och det är jag så glad för! :)



Som jag vet just nu så var detta sista marknaden jag kommer stå på för i år. Men kommer tillbaka nästa sommar! Och skulle det var så att jag dyker upp någonstans så skriver jag det här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela